آموزش صفر تا صد ثبت آنی ویژه سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی، راهنمای ثبت مختصات جغرافیایی دفترخانه طول و عرض جغرافیایی دفترخانه
1403/07/03
دسته : آموزش ثبت آنی

راهنمای ثبت مختصات جغرافیایی دفترخانه طول و عرض جغرافیایی دفترخانه  

 

مقدمه

هر نقطه جغرافیایی روی کره زمین با دو عدد طول جغرافیایی λ بر حسب درجه و عرض جغرافیایی φ بر حسب درجه( قابل مشخص شدن است .

φ  یا Latitude یا عرض جغرافیایی، زاویه شمالی یا جنوبی هر نقطه از مدارها نسبت به خط استوا است. با اتصال نقاط هم عرض به یکدیگر، خطوطی موازی خط استوا )مدارها( بدست می آید، که در واقع هر کدام دایرهای است که شعاع آن از بیشترین در استوا تا کمترین در قطبها متفاوت است. عرض جغرافیایی قطب شمال 90 درجه شمالی 90(N ، استوا صفر و قطب جنوب 90 درجه جنوبی 90 S) است.

λ  یاLongitude  یا طول جغرافیایی، زاویه شرقی یا غربی هر نقطه است از نصف النهارها نسبت به نصف النهار مبدأ که صفر درجه است. این زاویه حداکثر )180°( شرقی(E)  یا غربی(W)  است. نصف-النهارها نیم دایرههایی از دوایر بزرگ طولی و هم اندازهاند که در دو نقطه متقابل در قطب ها به هم میرسند.

نحوه یافتن مختصات جغرافیایی دفترخانه

برای بدست آوردن مختصات جغرافیایی دفترخانه دو روش زیر پیشنهاد میشود:

الف- یافتن مختصات جغرافیایی از طریق GPS

در این روش میتوانید با حضور در فضای باز مقابل درب ساختمان دفترخانه، با استفاده از دستگاههای GPS یا امکانات GPS دستگاه موبایل نسبت به یافتن طول و عرض جغرافیایی دفترخانه خود اقدام نمایید.

ب- یافتن مختصات جغرافیایی با استفاده از امکانات نقشههای دیجیتال

در این روش کافی است در نقشههای دیجیتال )Google Maps, Google Earth, …( موقعیت دقیق دفترخانه خود را نشانهگذاری کرده و طول و عرض جغرافیایی محل نشانهگذاری شده را دریافت نمایید. بعنوان مثال در ادامه شیوه یافتن طول و عرض جغرافیایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از Google Maps تشریح شده است.

دستیابی به نقشههای Google Maps از طریق امکانات Map موبایل یا آدرس اینترنتی https://maps.google.com امکانپذیر است. در نقشه با استفاده از امکان بزرگنمایی محل موردنظر را نمایش دهید:

با راست-کلیک روی نقطه موردنظر یک منو به شکل زیر نمایش داده میشود. از این منو، گزینه What`s here? را انتخاب نمایید:

در اینحالت مختصات جغرافیایی محل موردنظر در پایین صفحه به شکل زیر نمایش داده میشود. در این شکل مشخص است که طول جغرافیایی سازمان ثبت اسناد و املاک 51.417459 درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن 3548.6845 درجه شمالی است. همچنین در پنجره نمایش داده شده در سمت چپ نقشه ،طول و عرض جغرافیایی با دقت درجه، دقیقه و ثانیه نمایش داده شده است )    "N04.2'14°35

 :)51°25'.209"E

نحوه ثبت مختصات جغرافیایی دفترخانه

ثبت طول و عرض جغرافیایی دفترخانه از طریق دو فرم تعبیه شده در سامانه ممکن است. در ادامه نحوه ورود اطلاعات در این دو فرم تشریح شده است:

الف- ثبت مختصات جغرافیایی از طریق "فرم اصلاح اطلاعات نحوه تماس دفترخانه" در منوی "اطلاعات پایه"

متناظر با فیلد نشانی دفترخانه، در "فرم اصلاح اطلاعات نحوه تماس دفترخانه" در منوی "اطلاعات پایه" امکان ثبت طول و عرض جغرافیایی دفترخانه تعبیه شده است. دو عدد اعشاری مربوط به طول و عرض جغرافیایی را به روش پیشگفته تعیین و در دو فیلد تعبیه شده به این منظور در فرم وارد نمایید .

همچنین در این فرم ،طول و عرض جغرافیایی وارد شده به تفکیک درجه، دقیقه و ثانیه توسط سامانه نمایش داده میشود:

با استفاده از دکمه مشاهده نقشه، میتوانید نقشه مختصات جغرافیایی محلی که طول و عرض جغرافیایی آن را وارد کردهاید، در چند zoom مختلف مشاهده نمایید. اکیداً توصیه میشود حتماً پس از ورود اطلاعات طول و عرض جغرافیایی، نقشه را مشاهده کرده و از صحت مختصات جغرافیایی تعیین شده برای دفترخانه اطمینان حاصل کنید:

ب- ثبت مختصات جغرافیایی از طریق "فرم تغییر رمز دورهای"

تغییر رمز عبور بهصورت دورهای )دورههای معمولاً یک ماهه( از طریق فرم زیر به کاربران اجبار میشود. در فرم تغییر رمز عبور دورهای سردفتر، متناظر با با فیلد نشانی دفترخانه، امکان ثبت طول و عرض جغرافیایی دفترخانه نیز تعبیه شده است:

 

 



نظرات

شما در حال پاسخ به نظر « » هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید




مطالب مرتبط





درباره نیک مبین

تلاش ما ایجاد تجربه ای لذتبخش در کنار کاربری آسان و سریع است. نیک مبین انعکاسی متفاوت از تجربیات متخصصان حوزه های مالیاتی و ثبتی.

logo-samandehi

بازدید امروز : 1,191  | دیروز : 1,336  | هفته : 8,390  | ماه : 51,544  | سال : 393,208
خدمات ما
  مشاوره جهت تنظیم اسناد و انعقاد قراردادها
  مشاوره مالیاتی و تنظیم لایحه :( شامل تنظیم لایحه های حرفه ای مالیاتی از مرحله بدوی تا شورای عالی مالیاتی با قلم کارشناسان ارشد مالیاتی با بیش از بیست سال تجربه در سازمان مالیاتی مرکز استان)
  مزایده ،مناقصه و حراج و کلیه امور سامانه ستاد :(شامل فعال سازی مزایده و مناقصه و حراج و شرکت در مزایده و مناقصه و حراج تا اطلاع رسانی به اشخاص برنده) صفر تا صد سامانه ستاد را از ما بخواهید
  سامانه مودیان و ارسال فاکتور :(شامل اخذ شناسه یکتای مالیاتی برای سامانه مودیان و ارسال فاکتور از فاکتور موردی تا ارسال گروهی فاکتورها با بسته های مختلف اقتصادی)
  فیلم های آموزشی ارسال فاکتور به سامانه مودیان
  فیلم های آموزشی ثبت آنی :(شامل کلیپ های آموزشی تنظیم اسناد رسمی در سامانه ثبت آنی و سامانه کاتب)
  فیلم های آموزشی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات
  مالیات مشاغل، ارزش افزوده، مستغلات و.. :( شامل مشاوره، تنظیم لایحه، ارسال جزوه ، برگزاری کارگاه های عملی آموزشی گروهی یا خصوصی و اعم از حضوری یا آنلاین توسط اساتید با تجربه مالیاتی از بهترین دانشگاه ها)
  تنظیم قراردادهای حقوقی :( شامل تنظیم قراردادهای مختلف تجاری، کاری،خانوادگی وغیره توسط اساتید مجرب حقوقی)
  تنظیم اسناد اتباع ایرانی خارج از کشور :( شامل تنظیم اسناد اتباع ایرانی خارج از کشور در سامانه میخک تا مرحله اخذ کد رهگیری و تعیین زمان و محل سفارت و تایید نهایی در سفارت و تحویل مدارک در ایران)
  قانون الزام به ثبت رسمی معاملات
لینک ها مرتبط
  سامانه کاتب (مخصوص خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی و سردفتران)
  سامانه کاتب (ثبت درخواست خدمات غیر حضوری)
  پلتفرم کاتب یار
  سامانه ثبت آنی
  سامانه میخک
  مرکز صدور گواهی الکترونیک
  مرکز مالکیت فکری و معنوی
  کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی
  کانون سردفتران و دفتریاران
  سامانه جامع روابط کار
  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  روزنامه رسمی
  درگاه ملی مجوز ها
  درگاه خدمات الکترونیک قضایی
  ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری
  پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
  کانون سردفتران و دفتریاران اذربایجان
لینک های مرتبط سازمان مالیاتی
  استعلام شناسه کالا و خدمات
  استعلام و پرداخت آنلاین عوارض خودرو
  استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو
  دارایی من
  سازمان مالیاتی
  سامانه ارزش افزوده
  سامانه جامع تجارت
  سامانه ستاد ایران و تدارکات
  قوانین سازمان امور مالیاتی
  قوانین و مقررات - مرکز پژوهشها - مجلس شورای اسلامی
  نظرات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه
فروشگاه سایت نیک مبین